Rzeczy, których nie wiedziałeś o Tour de France

Tour de France to najtrudniejsze wydarzenie sportowe na świecie. Kolarstwo jest z natury trudnym i niebezpiecznym sportem, a jazda przez trzy tygodnie z najwyższą intensywnością po górach to niesamowite wyzwanie dla każdego sportowca. Mimo że każdy kolarz startujący w wyścigu wie dokładnie, czego się spodziewać, nikt nie może być naprawdę przygotowany na to, co dzieje się podczas 21 etapów Touru. Kolarze rozbijają się, łamią kierownicę, ulegają poparzeniom słonecznym, wymiotują, zasypiają, a nawet zostają aresztowani w trakcie wyścigu - wszystko to podczas pokonywania jednych z najbardziej wyczerpujących terenów na ziemi.

Oto kilka rzeczy, których prawdopodobnie nie wiedziałeś o największym wyścigu rowerowym na świecie:

Pierwszym zwycięzcą Tour de France był francuski kolarz Maurice Garin, który wygrał z drewnianą nogą.

Kiedy ludzie myślą o pierwszym zwycięzcy Tour de France, myślą o Louisonie Bobecie, a może o Gregu LeMondzie, czy nawet o brytyjskim kolarzu Tomie Simpsonie. Ale pierwszym kolarzem, który wygrał Tour de France był tak naprawdę francuski kolarz Maurice Garin. Jedynym problemem jest to, że Garin nie miał nogi, kiedy wygrał wyścig. Kontuzja miała miejsce, gdy Garin jeździł na rowerze jako dziecko. Jego noga została poważnie zainfekowana i musiała zostać amputowana. Później zastąpiono ją drewnianą nogą, a on sam stał się jednym z największych kolarzy w historii Francji. Garin wygrał pierwszy Tour de France w 1903 roku, ale wyścig został wstrzymany podczas I wojny światowej. Po wznowieniu, Tour de France miał inny format i był rozgrywany przez drużyny narodowe.

Jest sześć różnych typów zakrętów, które kolarze napotykają podczas wyścigu.

Istnieje kilka różnych typów zakrętów, które kolarze napotykają podczas Tour de France, ale wszystkie one są odmianami sześciu różnych typów zakrętów. Pierwszym i najbardziej powszechnym zakrętem jest zakręt w prawo, który jest 90 stopniowym zakrętem w prawo. Następnym typem zakrętu jest 90-stopniowy lewy, czyli zakręt w lewo. Po nim następuje zakręt o malejącym promieniu, który obejmuje stopniowy zakręt, który jest ostrzejszy niż normalny zakręt, ale nie tak ostry jak zakręt typu hairpin. Następny zakręt to spinka do włosów, bardzo ostry zakręt, który jest prawie zakrętem w kształcie litery U, ponieważ chodnik znajduje się po przeciwnej stronie drogi. Ostatnie dwa rodzaje zakrętów to zakręt odwrotny i rozwidlenie. Zakręt odwrotny to zakręt o 90 stopni w lewo, a rozwidlenie to zakręt o 90 stopni w prawo.